niedziela, 2 marca 2014

Stawianie słupów

Wczoraj korzystając z pięknej pogody i wolnego czasu, postawiłem słupy pod rusztowania na winnicy. Wkopaliśmy 24 sztuki, 4 rzędy po 30 m każdy, słupy co 6 metrów od siebie.


Nie jest to lekka praca słup betonowy, zbrojony o długości 240 cm waży 30+ kg. 

Dzięki pomocy brata i ojca udało się to zrobić w 3 godziny plus godzina na bronowanie i przerwę obiadową ;]. Najwięcej pracy schodzi na równe ustawienie względem siebie słupów skrajnych. Chwilę wcześniej zabronowaliśmy ziemię dlatego wierzchnia warstwa była miękka i dobrze się kopało. 


Video relacja


Teraz muszę odczekać ok miesiąca by ziemia się uleżała i słupy stanęły sztywno i będę rozpinał drut, wybrałem 2,2 mm w powłoce cynkowo-aluminiowej przeznaczony do winnic i sadów firmy Bezinal. Do naprężania drutów użyję śrub rzymskich fi 10 mm  o długości 150 mm. A do mocowania drutów na wszystkich słupach oprócz skrajnych użyję kołków rozporowych fi 10 mm z hakiem fi 6 mm ocynkowane.

 Warto przed zakupem rozejrzeć się w różnych sklepach, w popularnej sieci sklepów budowlanych te kotwy widziałem za 14 zł a na portalu aukcyjnym kupiłem je za 2,8 zł plus 15 zł za przesyłkę 20 sztuk. Sprawa z kołkami hakowymi ma się jeszcze gorzej 2,5 zł/szt- 24 gr/szt. Kołków kupowałem 100 sztuk także warto się rozejrzeć chyba, że potrzebujecie kilka sztuk to wtedy koszty przesyłki mogą trochę zawyżyć koszty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz